Planlæg studieturen - Vigtig information

Planlæg studieturen i god tid
KILROY har lang erfaring med at sammensætte studieture med fokus på fagligt indhold. Men for at udbyttet skal blive det bedste, er det endel ting man skal tage højde for. Her finde du nogle gode tips til de forskellige stadier i processen.

Før køb af rejse

Vær i god tid

Vær i god tid når I skal bestille studierejsen for at få de bedste fly- og hotelpladser. De fleste flyselskaber åbner op for salg ca. 11 mdr. før afrejse, så hvis rejseugen allerede ligger fast, kan KILROY med fordel kontaktes her. Få et overblik over destinationer, priser og indkvarteringssteder her på siden

Faglighed

Studieturens faglighed er en væsentlig faktor og dette kræver tid og god planlægning. Hos KILROY er vi behjælpelig med at arrangere faglige besøg og arbejder målrettet på at finde nye spændende studiebesøg med høj faglighed på de forskellige destinationer. På vores mest solgte destinationer findes Next Stop programhæfter med forslag og idéer til studierejsen. Disse fremsendes sammen med tilbuddet og findes på vores hjemmeside. På vores mest populære destinationer har vi vores Faglige kompendier, med undervisningsmateriale på den valgte destination, til brug før, under og efter studierejsen. De Faglige kompendium fremsendes pr. mail når depositummet er betalt.

Bestil tilbud på rejsen – telefonisk eller online

Personlig kontakt med vores kunder er vigtig og vi bestræber os på, at man har den samme rejsekonsulent under hele forløbet. Kontakt os gerne på tlf. 70 22 05 35 og fortæl os om jeres ønsker og hør hvilke muligheder I har. I kan også udfylde vores tilbudsformular hvis i allerede kender flere af detaljerne ifm. jeres rejse. 

 

 

Efter køb af rejse:

Depositum

Depositum og navnelisten indsendes senest 10 dage efter modtagelse af ordrebekræftelsen, medmindre andet er aftalt.

Navneliste

Navnelisten SKAL stemme overens med deltagernes navne i passet og navnene SKAL skrives med maskinskrift. Det koster fra kr. 850,- at ændre navnet på en flybillet og I nogle tilfælde er det ikke muligt at ændre navnet på flybilletten og en ny flybillet er påkrævet.

Rejseforsikring

Den offentlige rejsesygesikring dækker ikke længere ved rejser til udlandet og derfor er det ekstra vigtigt at sikre, at alle har en dækkende rejseforsikring. Alle skal desuden medbringe det blå EU-sygesikringskort ved rejser indenfor EU og EØS-landene.

Afbestillingsforsikring

Prisen for afbestillingsforsikring SKAL indbetales senest sammen med depositum, for at være gældende. Afbestillingsforsikringen dækker ved akut opstået sygdom hos den rejsende selv eller nærmeste pårørende, ved fremsendelse af lægeerklæring. Forsikringen dækker ikke ved graviditet, overanstrengelse, psykiske sygdomme og lignende eller forværring i kroniske sygdomme. Se også §10 i vore generelle rejsebestemmelser.

DSB frirejse

I bedes venligst være opmærksomme på, at I selv skal sørge for at søge DSB frirejse på følgende hjemmeside www.dsb.dk/skolerejser. I skal kontakte DSB frirejse SENEST 10 uger før afrejsen, ellers bliver ansøgningen afvist.

Fagligt program/besøg

Program og besøg på destinationen skal bestilles SENEST 12 uger før afrejsen. Ved senere bestilling opkræves et hastegebyr på kr. 850,-. (Ekskl. diverse entréer og reservationsgebyrer)

Hvis en deltager melder fra

Afmeldes en deltager fra rejsen efter depositummet er indbetalt er beløbet tabt. Sker afmeldingen mindre end 6 uger før afrejse er hele rejsens pris gået tabt.

Hvis en eller flere deltagere ikke er danske statsborgere

Hvis der er deltagere i gruppen, som ikke er danske statsborgere og/eller ikke har dansk pas, henviser vi til udlændingestyrelsen på tlf.: 35 36 66 00 (hverdage kl. 08.30 – 12.00) samt landets ambassade i Danmark eller evt. nærmeste politimyndighed. Bemærk venligst, at KILROY ikke bærer ansvaret for, hvis deltagere i gruppen på grund af manglende visum eller ugyldigt pas m.v. bliver nægtet indrejse.

Problemer under rejsen

Hvis der opstår problemer under rejsen, skal i kontakte KILROY med det samme, så vi har mulighed for at afhjælpe problemet på stedet. Uden for åbningstiden vil der på tlf. +45 70 22 05 35 blive oplyst telefonnummer på vagttelefonen. Bemærk: Vagttelefonen må KUN benyttes i nødstilfælde.

 

Læs mere om forsikring til studierejsen

 

Læs mere om studiekort
Contact